Saturday, February 26, 2011

Jalan2 ReE iBrahim Ke Timah tasoh Perlis

aku akan bawa korg berjalan2 melihat tasik buatan yg terbesar di perlis iauitu Timah Tasoh....tasik ini terletak di sempadan thai malaysia dimana odw nk ke padang besar dari kangar korg akan melalui jalan ke timah tasoh lake...timah tasoh lake ini ada resort tp nampakny resort ini lengang masa aku pi..mungkin sbb bkan tyme cuti sekolah so lengang la kot..satu agi aku rs sdih tguk sbb resort ni xde activity sgt...org wat la activity nailk boat ke...tmpt joging ke..tmpt raidah n taman permainan ke macam tasik darul aman di kedah...bru rmi dtg n meriah skit...tp mungkin lokasi dia agak jauh masuk kedalam n jln2 ke tempat itu sunyi n jauh dri penempatan awam...dats y ia xdikunjungi sgt...ia lenbeh kurang 40 km dr kangar dan padang besar....tmptnya mmg lawa n sgt cantik tok snap2 picture...ok kita roll kamera dlu yer....snap2....njoy....

timah tasoh lake resort






























Timah tasoh ini dibina sbg penampung air semasa banjir. bertujuan untuk mengelkkn banjir di perlis pada masa itu.tujuan ia dibina juga utuk pertanian,sumber bekalan air n jana kuasa hidroletrik….dcni la tmpt kajian aku dmana aku akn berulang alik sem depan untuk mengambil sample air untuk dianalysis apa yg terdapat didlmny..adakah ia tercemar or slamat digunakan lg….so kita zas2 lak tmpt janakuasa letrik di timah tasoh…roll d kamera..






















No comments:

Post a Comment