Wednesday, March 2, 2011

Jalan2 ReE iBrahim Ke Klonghae Floating market di hatyai thai

kali ini aku bwak trip aku ke hatyai flaoting boat...bukan bangkok jew ada floating boat taw...hatyai pown ada...floating boat hantya dbuka seawal jam 8pg waktu thailand until jam 10 pg. kemudian ditutup dan dibuka semula jam 3.00 ptg waktu thai hingga 7 mlm...aku membawa trip housemate aku kesana tuk melihat2 mkanan2 yg best2 terdapat dcana..mmg smua mkanan pelik2 yg berada disana tetapi halal ubntuk dmakan di certain2 bot...so korg pandai2 la pilih bot2 mana yg hala tuk dmakan...tp mmg sonokla mknan dia...mmg cantik....jom kita roll d pic...zaaaaaaassss...


gambar atas nie kiri kanan depan blakang jalan menuju ke sungai Klonghae. Ada gerai jualan yg banyak disempanjang jalan tersebut...so mmg bykla brg2 menarik terutamanya brgnagn perhiasan dan juga cenderamata...




Gmbar diatas nie aku tgh berjalan dijambatan merentasi sungai tersebut untuk menuju ke floating market...kami duk atas nie dekat 20minit bergambar2 sluruh kawasan..haha..dan gambar dibawah nie dh menuju ke floating market..kene turun anak tangga yg xberapa tinggi...xla setinggi batu caves erk..hehe

 antara bekas2 minuman yg dijual disini termasuk airnya dgn harga 200 baht....

 gambar dibawah nie tunjukkan telur puyuh masin yg digoreng dlm loyang dowh mcm bahulu kecik gtue...tapi rasanyew...pergghhh sedap hingga menjilat jari...

 
antara bentuk gelas yg diisi dgn air yg dijual di cni..gelas ceramic beb...best glew..leh wat blik tuk cenderahati..aku kumpul byk glew...bukan nk mkn sgt tp nk pelbagai bentuk mangkuk dan gelas..hahaha
 antara berpuluh2 jenis makanan yg dijual dcni dan kebanyakannya lebeh kurang 90% peniaga islam dan halal dimakan disini...yakin....

 




brgna yg dibuat dgn kotak2 tisu...arak...rokok..yg terbuang menjadi beg tgn mangkuk...bekas perhiasan dan sbgnya..kreatif gak depa nie..huhuhu


diantara barangan yg dijual di atas khlonghae river dimana terdapat satu kawsan pasar sebesar padang bola....tapi yg menarik hati aku ialah barangan kaca yg ditempa sendiri oleh pekedai..mmg cantik gile..aku sempat membeli satu sbg cenderahati....kita leh lihat cara pakcik tue menempa brgan tersebut..dan harga yg dijual pown agak berpatutan dgn brgan yg dihasilkan..mmg cantik sgt2...



bersama2 housemate2 ku tersyg...ktorg dh odw blik..so snap2 pic dlu...sapik duk atas toot2 membahagiakan dirinya...haha

spjg perjalanan sempat gak snap2 d pic antara mende2 yg xdapat dilihat di malaysia...agaknya klu di malaysia nie..kene sman kt JPJ dh..huhhu


No comments:

Post a Comment