Sunday, March 20, 2011

Jalan2 ReE iBrahim Ke Sedim Park Kedah

kali ini aku akn bawa korg jalan2 ke Sedim Hutan simpan Di Kedah.disini aku bermlm 2 mlm n berada 2hari suku...aku smpi pd 4/3 hari jumaat jam 7mlm dkat tapak perkhemahan...dh lama aku xberkhemah.adalah dlm 2thn kot...aku dgr bayaran RM50...berbaloi sbb ramai2 pi kan.....amat sonok...g lak ngn coursemate aku...so rmi yg dh kenal xdewla aku nk kekok nk wat gila2..ahhaha..activity2 yg aku sukai spt abseiling, jungle tracking,  flying fox, water tubing, rafting, n n9 walking n len2 xsmua ada....hehe....tp ada abseling, flying fox n water tubing tue dh ckup memuaskan hati aku wlapun n9 walking xberapa best sbb xnampak apa2....yerla msuk hutan getah nk tguk apa..tguk pkok getah jewla mlm2...nsib baik getah mahal...so xrugila duk kira bekas2 yg dipenuhi ngn getah sekerap n duk banci2 berapa kekayaan pemilik getah tersebut...lehla beli banglow sbijik kat hartamas n kete ferrari kot..hahaha.....biasanya aku camping kat hutan simpan nampkla jugak kijang,memerang,landak n len2 binatang pd waktu mlm...huhuhu...xpuas2 n9 walking mlm tue...tp klu puas jika ada jungle treckking....mungkin sbb hujan ptg sabtu tue jungle treckking yg spttnya ada batal...arus air sungai deras...nk mati klu wat jungle trekking n lwan arus time hujan lebt...so activity aku tdow jewla ptg tue...tp nyenyak glew tdo..yerla dh lama xtdo dlm khemah ketika hujan...mmg sjuk n sonok..huhuhu....so mmg aktiviti2 pd 2 hari suku i2 pnuhla...amat relax n njoy...tp aku ska main air pd pg sabtu tue...lama dh xwater tubing...sonok sgt2....nnti aku nk wat activiti rafting la plak..hahaha....sempatla gak aku snap2 sikit pic2 sekeliling yg ada...wlaupon byk yg biasa2 tp adala skit utk tontonan korg...jommmmmmmmmm..kita zaaaaaaaaasssss....


mula2 nk pi sedim...pic nie duk diambil di parking bus n teksi dlm UiTM Perlis...mmg muka dh xsabar nk pi...tp janji kul 2.30ptg...pyala aku tunggu jam 2.30 tu......org yg suh aku mai jam 2.30ptg tue dtg kul 3.50 kot..adoiii..buang karan tol...dh berubah dh muka aku..cair hbis makeup2 aku tunggu depa..haha






muka2 penat slepas 4jam duk atas bus...hakik blakang aku...lama sgt nk smpi..huhhu..dhla tyme ni perut lapar gle....biasala mmg lapar dh jauh perjalanna kot...tp sbb penat py pasal...lepak2 la dlu kt dewan yg dsediakan..nsib baik cuaca baik mlm nie..so xdewla ssh nk dirikan khemah..huhuhu..dhla lapar..penat..kene siapkan khemah agy..mmg sonok...dh lama dh xrasai pengalaman ini..huhuhu..lpas tue tgh2 mlm pi lak n9 walking..dh penat ngantuk pastu xmandi....paham2 jewla..aktiviti nie mmg igt nk tdow jew...igt katil jew...dhla duk dlm glap..hehe


hari kedua aku sdar jam 6.30pg..slepas tue apa lg amik kamera kontot aku nie..snap2la kaw sekitar2 tapak perkehamahan...mmg sakan aku snap2...wlopon dpat snap skit jew pg tue..huhuhu..mmg sejuk la nk mandi pown aku pkir spoloh kali...mmg sjuk glewla...4x aku ulangalik ke bilik air..tgh pkir nk mandi ke x...last2 aku paksa diri mandi gak..huhuhu


ke4jernihan air disini menenangkan aku..berada disebelah site perkhemahan kami...mmg bunyi deruan airnye membuatkan aku rasa amat tenang...rasa nk tggl cni jew...haha...
smua sdah penat tp msih berkobar2 lagi main watertubing nie...wlaupun penat haty xpuas agy..mmg bestla...rs nya klu ada masa aku dh sytart blik dh kat tmpt mula2 dilepaskan.....



geng2 jurulatih tgh berehat..penat melayan kerenah kami yg buas2 smuanya..hahaha
yg nie tgh berwater tubing..mmg sonokla....hari kedua kitorg men2 air..dh lama xmen2 air nie..so dh xsbar nk terjun..mmg puas aty..huhuhu..air kat jeram nie amat sejuk....dhla jernih lak tue airnya..huhuhu
dah penat men air so tibala masanya mkn besar...haha...best siot dgn angin mlm yg sejuk...deruan air dlm jeram dan bunyik pungguk yg amat menyeram,kan kitorg bakar ayam tuk BBQ...hahaha...sbenarnya aku xwat keje jew pown...menyemak je kat ctue...mlm nie mlm last kami berada disini...

Esoknya kami ke Top Trees yg plg pjg didunia...best so...tguk esok py blog lak k..hehe

No comments:

Post a Comment